0

למה להורים צריך להיות אכפת מהריהוט במוסדות החינוך של ילדיהם?

בתי ספר רבים בישראל מקדמים בשנים האחרונות מעורבות הורים. מעורבות ההורים נסמכת על העקרונות של חשיבות ההורים בחינוך ילדיהם, הגדלת שיתוף פעולה בין ההורים לבית הספר, ויצירת קהילה תומכת בשכונה לפעילויות בית הספר. ההורים מביעים את דעתם על מגוון דברים המתרחשים בין כתלי בית הספר, מבחירת הריהוט המוסדי ועד התנהלות הועדות השונות.

כהורים חשוב לנו לדעת כי ילדינו, הנמצאים שעות רבות במקום זה, מקבלים את היחס הטוב ביותר שאפשר הן לנפשם והן לגופם. הריהוט לבתי הספר, שבו משתמשים התלמידים ביומיום, הינו בעל חשיבות גדולה לתמיכה מיטבית בגופם בשעות ארוכות אלו. כהורים מעורבים חשוב שנדרוש מצוות בית הספר, שיקנה ריהוט איכותי לילדינו.

איך בוחרים את הריהוט לבית הספר?

בית הספר מגדיר את צרכי התלמידים וצוות המורים, ומוציא מכרז לשוק. ספקים שונים מציעים הצעות מחיר, ובית הספר בוחר מתוכם את הטובה ביותר עבורו. ההורים יכולים להיות מעורבים בנושא זה על ידי הגדרת הצרכים של ילדיהם, בשיתוף פעולה בהוצאת המכרז ובבחירת הספק, שיענה על הצרכים בצורה מיטבית.

מה כולל הריהוט בבית הספר

ריהוט במוסדות חינוך כולל מצד אחד ריהוט לאזורי העבודה של הצוות המבוגר וריהוט לתלמידים הצעירים מאידך. הריהוט לצוות המורים דומה לריהוט משרדי במובנים רבים. לעומת זאת, הריהוט לתלמידים צריך לענות על צרכים רבים ושונים. מקומות שונים בבית הספר דורשים ריהוט ייחודי- מפרטי ריהוט לכיתות ולמעבדות, ועד לספריות, אודיטוריום או אולם ספורט, המאפשרים התכנסויות רבות משתתפים. ריהוט זה יכלול שולחנות, כסאות, ציוד משלים לכתה, וריהוט לאולמות התכנסות גדולים.

הדגשים לבחירת ריהוט נכון לתלמידים

הריהוט המיועד לתלמידים צריך לענות על צרכים של נוחות, פונקציונאליות, עמידות, בטיחות ואיכות. התלמידים אשר יושבים שעות רבות בכיתות, צריכים כסאות ושולחנות שיתמכו בגופם, ויאפשרו להם לשבת בצורה נוחה וטבעית. חשוב לשים לב לכך, שהריהוט צריך לענות על הצרכים השונים מבחינת גודל הגוף והגובה בגילאים השונים.

בנוסף לכך מומלץ כי הריהוט יהיה בטיחותי, איכותי ועמיד, ויענה על השימוש האינטנסיבי הנדרש ממנו לשנים רבות בצורה מיטבית. כמו כן רצוי מאוד שהריהוט יהיה פונקציונאלי, ומותאם לצרכים של הכיתות ומקומות המפגש השונים בבית הספר.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות