9

הסוגים השונים של ריהוט חדר ישיבות והשימושים בהם

עיצוב חדר ישיבות הוא אחת המשימות החשובות בארגון וסידור חללי משרדים.

פעמים רבות דווקא חדר הישיבות הוא המשקף האותנטי של החברה – האנרגיות שלה, המוניטין שלה, האופי והארגון שלה. לא בכדי חדרי ישיבות ממוקמים בפרונט, ואנשים שמגיעים למשרדי חברה מסוימת רואים את חדר הישיבות ומקבלים את הרושם החיובי. לעיצוב וריהוט של חדר ישיבות יש כללים וחוקים, ובכתבה שלפניכם נפרט את הסוגים השונים של ריהוט חדר ישיבות -הרהיטים ההכרחיים שבלעדיהם לא ניתן לקיים שום פעילות בחדר, ועד לריהוט משני ופריטי נוי שמוסיפים לאווירה.
שולחן חדר ישיבות
שולחן חדר ישיבות הוא ריהוט חדר ישיבות מרכזי. הבחירה בשולחן צריכה לקחת בחשבון מספר פרמטרים – גודל וצורת חדר הישיבות שלכם, מספר האנשים שיושבים סביב השולחן ברוב המפגשים, ואופי הפעילות של החברה. ישנן חברות שיתאים להן שולחן מלבני עשוי עץ כבד שמשדר עוצמה ומוניטין, ולעומת זאת חברות קטנות וצעירות ששולחן עגול עשוי זכוכית ישקף בצורה טובה יותר את האופי התוסס שלהן. כך או כך – אם חדר הישיבות שלכם קטן, כדאי להעדיף שולחן קטן גם אם המשמעות היא שאנשים שמצטרפים מעת לעת – לא ישבו סביב השולחן אלא בשורת כיסאות שנייה.
כסאות לחדר ישיבות
כסאות לחדר הישיבות הן הריהוט המשלים לשולחן. ישנם כסאות חדר ישיבות פשוטים יחסית ולעומת זאת כסאות מהודרים, וזה נכון גם לגבי הנוחות של הכיסאות. ככל שהפעילות בחדר הישיבות מתקיימת לעיתים קרובות ולזמנים ארוכים – כך מומלץ להשקיע בכיסאות נוחים שיאפשרו לנוכחים בישיבה להיות במיטבם. ככל שבחדר הישיבות מתכנסים בכירים ואנשים חשובים, לדוגמה חדר ישיבות בו מתכנס דירקטוריון של חברה, כך כדאי להשקיע בכיסאות מעוצבים, או לכל הפחות בכיסאות המתאימים למנהלים.
כיסא מנהלים לחדר ישיבות
כדי ליצור בידול בין הדמות הבכירה שמנהלת את הישיבה לבין כל יתר הנוכחים, מומלץ להשקיע בכיסא מנהלים מהודר יותר. בדרך כלל הוא יהיה כיסוי עור או כיסא דמוי עור בעל משענת גבוהה יותר, כך שגם אם מדובר בשולחן ללא ראש – כדוגמת שולחן מרובע או שולחן עגול, הנוכחים בחדר ידעו שזה המקום השמור למנכ"ל, לראש המחלקה וכדומה. גם מבחינת נוחות הכיסא מומלץ להשקיע יותר בכיסא המיועד לאדם שמנהל את הדיון.
מכשירים אלקטרוניים ועזרים נוספים

מלבד ריהוט לחדר ישיבות, ישנם מכשירים ואביזרים נוספים שהם חלק בלתי נפרד מחדר ישיבות פעיל שיוצאות ממנו החלטות טובות: לוח מחיק שיכול לשמש גם בתור מסך, מקרן, מחשב ובדרך כלל גם עמדת טלפון. מלבד זאת, בחדרי ישיבות גדולים ניתן למקם ארון, ארונית או מגירות. לדוגמה, במקרים בהם חדר הישיבות משמש גם כחדר הדרכה לקבוצות עובדים קטנות.
פריטי נוי ומוצרי תדמית
פריטי נוי נוספים שמומלץ למקם בחדר ישיבות הם שעון, וילונות ותמונות על הקיר – ככל שהחדר גדול. על גבי שולחן חדר הישיבות מומלץ להניח פריטי נוי ותדמית של החברה – החל מתחתיות ממותגות לכוסות קפה ועד לכד פרחים יבשים.