7

ארונות קיר – כל מה שצריך לדעת

מתלבטים אם לקנות ארון פשוט, ארון להרכבה עצמית או ארון קיר? לפניכם כל מה שצריך לדעת על ארונות קיר – היתרונות, הסוגים השונים ולמה זה מעלה את ערך הדירה שלכם.

ארון יציב ומעוגן
עם השנים, ולפעמים אפילו לאחר מספר חודשים, ארונות הבגדים נוטים להתעוות כתוצאה מהעומס המופעל עליהם באופן קבוע. התוצאה היא שלוח העץ בגב הארון, זה שאוסף את כל חלקי הארון, מתעקם מעט וכתוצאה מכך מעקם את המדפים ודלתות הארון. אחד היתרונות הברורים בארון קיר הוא העובדה שהארון מעוגן לקיר באופן יציב מאוד, כך שלא צפויים שינויים מבניים עם השנים. מעבר לכך, מדובר בבטיחות במעלה הראשונה, כשאין סיכוי שהארון ייפול קדימה. גם לא, חלילה, במצב של רעידת אדמה קלה.

ארון קו אפס
רהיטים "קו אפס" הם רהיטים שלמעשה לא תופסים מקום בחדר ולא בולטים החוצה, אלא ממוקמים בשורה אחת ביחד עם הקיר. מעבר לאסתטיות, ארונות קיר תורמים ליצירת חלל מעט יותר גדול, בפרט כשמדובר ברהיט גדול, שאם לא היה שקוע בקיר – היה תופס לנו מקום נכבד ביותר בחדר. ארון קו אפס הוא בדומה לדלת קו אפס – דלת שאינה בולטת החוצה אלא שקועה בתוך הקיר. אם חדר השינה שלכם קטן יחסית ואין לכם אפשרות להעביר את ארון הבגדים לחדר אחר, מומלץ לשקול אפשרות של יצירת נישה לארון קיר.

אשליית גובה לחדר
כשבונים או משפצים בית, אחת המטרות היא להגביה ככל הניתן את התקרה. זה מעניק אשליה של בית גדול יותר. בניגוד לארונות רגילים, אשר גובהם הוא בדרך כלל עד שני מטר ולכן הם ממלאים רק מחצית מן הקיר, ויוצאים מראה לא אסתטי. ככל שמדובר בארונות קיר, ובתנאי שמתכננים את הדלתות מבחינה עיצובית בה הן ארוכות וצרות, מתקבל אפקט שמגביה את התקרה ויוצר את האשליה הרצויה.

העלאת ערך הדירה
ברוב המקרים, כשנשכיר או נמכור דירה, לא נפרק את ארון הקיר, בעיקר בגלל הנישה שיצרנו – לתוכה הכנסנו את הארון. ובגלל שארון קיר הוא לא רק רהיט אלא גם מוסיף מאוד ליוקרה של החדר, מקובל לדרוש מעט יותר עבור הדירה מאשר הייתה ללא ארון קיר. בשורה התחתונה, יצירה של ארון קיר בחדר תשתלם לכם גם בטווח הארוך.

עיצוב ארונות קיר
ארונות בגדים, ובפרט ארונות קיר 4 דלתות, הם רהיטים גדולים שלא ניתן להתעלם מהם. כשמדובר בארון קיר, חשוב לזכור שהארון מחליף את הקיר פשוטו כמשמעו. לכן, הכרחי לעצב ארון קיר בהתאם לאופי החדר והבית שלכם. זה יכול להיות ארון שהדלתות שלו מצופות במראה, וזה יכול להיות ארון קיר עם דלתות בעלות פיתוחים מיוחדים מעץ. כך או כך, בגלל שלא מדובר ברהיט שניתן להחליף בקלות אם לא אוהבים ולהציע כארון יד שנייה בקבוצה בפייסבוק, מומלץ להתייחס אל הרהיט הזה כאל פריט עיצובי משמעותי וקבוע, כמו שמתייחסים, לדוגמה, לארונות המטבח המותקנים אל הקיר.

7
    7
    העגלה שלך