2

איך ריהוט בית הספר משפיע על הישגי התלמידים?

בחירת ריהוט לבתי ספר לשיפור הישגי התלמידים

מערכות החינוך השונות בארץ ובעולם פועלות באופן מתמיד לשיפור הישגי התלמידים ומשקיעות לשם כך מאמצים רבים. על ההישגים עצמם משפיעים אלמנטים רבים, חלקם ברורים מאליהם ואחרים עשויים להיות קצת יותר מפתיעים.

לשיטות הלמידה ישנה, כמובן, השפעה גדולה על הישגי התלמידים וגם למורה כזה או אחר, לקשר שלו עם הכיתה או עם תלמיד מסוים ולאופן בו הוא מדרבן את התלמידים, מחזק אותם, ומעביר הם את החומר הנלמד. התרגול והשינון חשובים גם הם, אם כי הדעות חלוקות לגבי נושא שיעורי הבית, האופן בו הם נעשים והכמות בה הם ניתנים, אך יש פרט אחד, כביכול שולי, אך משמעותי ביותר, שהשפעתו על הישגי התלמידים ברורה ומוכחת – הריהוט בבית הספר.

אחת הבעיות הבולטות כיום באופן בו מתקיימים השיעורים בבתי הספר היא שאלת הריכוז של הילדים. סף הריכוז הולך ויורד, והמורים נאבקים על ההקשבה ועל יכולת הקליטה של התלמידים. בחירת ריהוט לבתי ספר היא קריטית לעניין זה כיוון שאי נוחות, אפילו הקטנה ביותר, היא טריגר מיידי לאובדן קשב וריכוז.

בשוק העבודה, ובמיוחד בעולם ההיייטק, ברור לכל היחס הישר בין הנוחות של העובד לבין יעילותו בעבודה. ממש באותו האופן, כסאות ושולחנות נוחים בבית הספר, ישפיעו על יעילות הלמידה של התלמידים וכתוצאה מכך גם על הישגיהם.

שימת דגש על הכיסאות עליהם יושבים התלמידים היא חשובה במיוחד, כאשר אלו צריכים לתת תמיכה ראויה לגב, לאפשר גמישות מסוימת אך גם לשמור על קשיחות ויציבות, ולהיות מותאמים בגובהם לשולחן, כך שהילד לא ייאלץ להתכופף או להימתח יותר מדי.

נקודה חשובה נוספת בבחירת ריהוט לבתי ספר, ריהוט למעבדות או בכלל ריהוט למוסדות היא הצבעים. ידוע כי לצבעים ישנה השפעה חזקה על היכולות שלנו ועל הנפש שלנו. צבעים מסוימים יעזרו להתרכז ולהיות שלווים ואחרים ימריצו וילהיבו.

בכיתות הנמוכות בוחרים בתי ספר מסוימים בריהוט צבעוני יותר, על מנת להקל על המעבר מסביבת הגן הרכה והעוטפת לסביבת בית הספר התובענית, אך חשוב להקפיד על צבעים משלימים שלא ייצרו התנגשות ו'רעש' בעיניים. בנוסף, כדאי לחשוב על התאמת חללי הלימוד מבחינה אקוסטית, לשם הפחתת הרעש הנוצר בתוך הכיתה עצמה ומניעת חדירת רעשים מבחוץ.

2
    2
    העגלה שלך