7

איך להתאים את גודל שולחן המחשב לסביבת העבודה

שולחן המחשב שלנו הוא הרהיט המרכזי בחדר העבודה, בין אם חדר העבודה ממוקם במשרד שמחוץ לבית ובין אם מדובר בחדר עבודה ביתי

שולחן המחשב שלנו הוא הרהיט המרכזי בחדר העבודה, בין אם חדר העבודה ממוקם במשרד שמחוץ לבית ובין אם מדובר בחדר עבודה ביתי. בגלל ששולחן מחשב הוא הרהיט המרכזי שמאפשר לנו לעבוד ולא ניתן לוותר עליו, כדאי לבחור שולחן מחשב לחדר עבודה שעושה שימוש נכון במרחב. כשאנחנו בוחרים ריהוט לחדר העבודה שלנו, אנחנו צריכים להתחשב בשלושה נתונים עיקריים: גודל המשרד שעומד לרשותנו, אופי המשרד – כמה אנשים עובדים יחד על אותו השולחן, והנתונים הפיזיים שלנו, כדי ששולחן המחשב לא יהיה גבוה או נמוך מדי עבורנו.

גודל שולחן מחשב לחדר עבודה בהתחשב בגודל המשרד

 

בחדרי עבודה גדולים ניתן כמובן לבחור שולחן במידות גדולות יותר, ואף שולחן עבודה בצורת L, שבדרך כלל מגיע עם קונסולת מגירות ומאפשר להניח עליו חפצים שונים – החל ממדפסת ועד עמדה להכנסת קפה. אך אם חדר העבודה שלכם קטן, גודל שולחן מחשב מינימלי הוא 120/60, ברמה שמאפשרת לעבוד על מחשב בצורה נוחה ומספקת עם מעט מקום לצידכם לחפצים שונים. אפשרות נוספת היא רכישה של שולחן מחשב פינתי, שחוסך מקום בחלל בכך שהוא צמוד לזווית הקיר, אך צורת עבודה כזו תאלץ אתכם לעבוד עם הפנים לקיר ועם הגב לדלת או למרכז החדר. אם אתם שוהים לבדכם בחדר או שאין לכם בעיה עם תנועה מאחורי הגב שלכם – זו יכולה להיות אפשרות טובה. אם אתם נמצאים בחדר עם אנשים נוספים או שאתם נדרשים להשאיר את דלת המשרד פתוחה – יכול להיות שתחושו שפרטיותכם נפגעת.

גודל שולחן מחשב לחדר עבודה בהתחשב באופי העבודה

אם סביבת העבודה שלכם כוללת אנשים נוספים שיושבים לעבוד אתכם בשולחן המחשב, תזדקקו למחשב גדול יותר – שולחן מחשב ארוך יותר, שולחן בצורת L שהוא מורכב משני משטחי עבודה או שולחן רחב, שמאפשר לשני אנשים לשבת זה מול זה. סביבת העבודה מושפעת גם מאופי העבודה. ככל שאתם עובדים בעבודה משרדית שכוללת ניירת, קלסרים, מדפסת וכדומה – כך תזדקקו לשולחן גדול יותר שיכול להכיל את כלל האלמנטים לעבודה יעילה, ואולי אפילו שולחן בצורת U, עבור אנשים שזקוקים לעמדת עבודה גדולה מאוד. מנגד, אם עמדת העבודה שלכם מצריכה מכם לכל היותר לפטופ וכוס קפה הפוך – תוכלו להסתפק בעמדת עבודה קטנה, אפילו קטנה מהסטנדרט.

גודל שולחן מחשב בהתחשב בנתונים הפיזיים של העובד

לבסוף, ישנם הנתונים הפיזיים של העובד שמשפיעים על גודל שולחן העבודה – גובה העובד וגם המשקל שלו. גם אם כיסא העבודה שלנו הוא כיסא מתכוונן שניתן להוריד ולהעלות את הגובה שלו, אם שולחן העבודה יהיה גבוה מדי – אנחנו נסבול מכאבי כתפיים, ואם הוא נמוך מדי – אנחנו נסבול מכאבי צוואר ואפילו מכאבי ברכיים בגלל הצורך לגשר על הפער באמצעות גובה הכיסא. בנוסף, אנשים רחבים זקוקים לעמדת עבודה רחבה שניתן להניח עליה את הידיים בצורה טבעית.

7
    7
    העגלה שלך