5

כיצד בחירת כסאות משרדיים משפיעה על בריאות העובדים?

בחירה נכונה של כיסאות משרדיים וכיסאות מנהלים.

כואב לי הגב"… "אני הולך לעוד הפסקת קפה"… כמה פעמים ראיתם את העובדים במשרד נעים בחוסר נוחות על הכיסא. לא, זה לא הדד ליין למשימה הגדולה הבאה – ייתכן שפשוט הכיסאות המשרדיים אינם נוחים ואף פוגעים לטווח הרחוק בגבם של העובדים. רוצים לשמור על בריאותם? בחרו את הכיסאות הנוחים. אספנו עבורכם כמה פרמטרים שכדאי לבדוק לפני שאתם בוחרים את הפרנטר הקבוע שיתמוך בעובד שלכם.

ישיבה ארוכה פוגעת בגב: העניקו לעובדים יכולת להתאים את המשענת

ישיבה ארוכה ללא יכולת תנועה עשויה לפגוע בגב. במיוחד אם העובדים שלכם אינם יכולים להתאים את הכיסא לממדיהם. עובדים נמוכים מדי לא יזכו לתמיכה נוחה אם המשענת גבוהה, ולעומת עובדים גבוהים יסבלו מעומס רב על הגב העליון אם המשענת תהיה נמוכה מדי. לכן, בבחירת כיסא למשרד בדקו האם אפשר להנמיך או להגביה את משענת המושב.

מנגנונים ארגונומיים

בחירת מנגנונים ארגונומיים המשולבים במגוון כיסאות משרד המאפשרים תנועה של המושב מעלה ומטה, לצדדים וכן יכולת התאמה של המשענת, הם חלק בלתי נפרד מתכנון עמדת עבודה נוחה. נסו לבחון לא רק את גובהו של העובד אלא גם את הגובה של שולחן העבודה שלו. זכרו כי צריך להיות מרחק נוח בין הרגליים לבין שולחן – גם כאשר העובד גבוה מאוד. לעתים, תצטרכו לרכוש מספר סוגים של כיסאות משרדיים שיוכלו להתאים לכלל העובדים במשרד.

הנמכה והגבהה

היכולת להנמיך ולהגביה הן את המושב והן את המשענת, יאפשרו לעובד להתאים את הכיסא לממדיו. לצד יכולת ההנמכה וההגבהה חשוב גם לשמור על יציבותו של הכיסא (כמו למשל כדאי להימנע ממצב שבו המשענת מתקפלת אחורה אך לא ניתן להשיבה קדימה). נוסף על כך, כדאי להביט במהלך יום העבודה על העובדים שלכם ולראות אילו התאמות הם עושים למושב בשעות הבוקר והערב. ידוע כי לאורך היום הגב דורש תמיכה רבה יותר ותופתעו לדעת, אך אם נמדוד את גובהו של העובד ייתכן שנגלה כי הוא מעט נמוך יותר בערב.

ריפוד הכיסא

ריפוד הכיסא אף הוא עשוי להשפיע על נוחות הישיבה. ריפוד כיסא קשיח מדי עלול לפגוע בירכיים האחוריות וריפוד רך מדי עלול לגרום ל"שקיעה" בתוך הכיסא במהלך הישיבה. נסו למצוא את האיזון בין השניים. גם החומר שממנו עשוי הכיסא עשוי להוות הבדל של ממש. לצוות הניהולי, המורגל לרוב בכיסאות דמויי עור, כדאי לספק כיסאות מנהלים נוחים בעלי מושב מתכוונן ולשאר הצוות כיסא ארגונומי נוח בעל ריפוד עשוי בד. נסו להימנע ממגע של פלסטיק קשיח בגוף, למרות מחירו הזול של הוא מעניק לעיתים תחושה לא נוחה העלולה לפגום ביעילות העבודה.

 

5
    5
    העגלה שלך